...nog meer veelgestelde vragen
Logeren
Hospice De Mare heeft beperkte overnachtingsmogelijkheden voor naasten. Wanneer een naaste om wat voor reden graag wil blijven, kan hij/zij daar tegen een kleine vergoeding gebruik van maken. Het is ook mogelijk om een bed bij de gast in de kamer te zetten. In de laatste fase, laatste nacht, is dat vanzelfsprekend. Wanneer u in een eerder stadium of langer wilt logeren dan zijn de kosten € 35,00 per nacht inclusief de maaltijden.
Specifieke wensen gasten/familieleden
Wij willen zo veel mogelijk tegemoetkomen aan de wensen van de gast. De kamer kan worden ingericht met specifieke eigendommen.
Kan ik mijn huisdier meenemen?
Ja, in overleg kan dit. Een voorwaarde is dat dit geen overlast geeft voor andere bewoners en dat de naasten zorgen voor het huisdier. Het huisdier verblijft op de kamer van de gast en niet in de algemene ruimte, zoals de huiskamer.
Roken
Er kan gerookt worden in de buitenruimte rondom het hospice.
Maaltijden
Naasten kunnen mee eten als de kookgroep heeft gekookt. Voor een bescheiden bijdrage van € 8,50 voor het avondeten en voor een ontbijt of lunch vragen wij € 3,50.
Hoe zit het met eten en drinken?
Voor al uw bezoek is er vrij koffie en thee te verkrijgen. Andere drank kunt u in uw eigen koelkast op de kamer zetten. De warme maaltijd wordt verzorgd door de kookvrijwilligers. Zij komen dagelijks inventariseren wat er in huis is en wat de wensen voor de maaltijden zijn. Graag voor 15 uur opgeven als iemand mee wil eten. Er kan in de gezamenlijke huiskamer gegeten worden, dan wel op de eigen kamer, net wat u prefereert.
Wie doet de was?
Bedden- en linnengoed wordt door het hospice verzorgd. Uw persoonlijke was (kleding etc.) wordt in principe niet door ons gedaan. Bij hoge uitzondering kan dit in het hospice worden gedaan. Per wasbeurt wordt een vergoeding gevraagd van € 8,50.
Kan ik gebruikmaken van internet?
Ja, dat kan. In het hele hospice is gratis wifi. U moet alleen zelf een laptop, tablet of smartphone meenemen.
Parkeren
Er zijn voldoende parkeerplaatsen op ons eigen terrein.
Wat voor extra’s wordt gedaan voor de gasten van Hospice De Mare?
De vrijwilligers en medewerkers van Hospice De Mare doen hun uiterste best om een verzoek in vervulling te laten gaan. Dat kan gaan om een kapper, masseur, pedicure of manicure. Of om een specifieke wensvervulling. Er kan, desgevraagd, ook geestelijke- en maatschappelijke begeleiding worden geregeld, waarbij de kosten voor de gast zelf zijn.
Hoe kan ik Hospice De Mare financieel ondersteunen?
Hospice De Mare is geregistreerd als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat er verschillende vormen van schenkingen zijn met belastingvoordeel. Daarnaast zijn legaten aan de stichting vrijgesteld van erfbelasting. Een legaat kan worden opgenomen in het testament. Een testament moet via een notaris worden opgemaakt. Meer hierover leest u op de pagina ‘Steun ons’.
Waarom is steun belangrijk?
De zorg in een hospice wordt deels door de overheid betaald, deels door de zorgverzekeraar en af en toe deels door de gemeente. Daarnaast vragen wij een eigen bijdrage/daggeld aan onze gasten. Maar dit alles dekt de lading van de totale exploitatie niet. Daarom zijn wij voor ons voortbestaan mede afhankelijk van giften en donaties. Kijk op de pagina ‘Steun ons’ hoe u ons kunt ondersteunen.
Hoe gaat Hospice De Mare met mijn privacy om?
Uw gegevens en de correspondentie in en vanuit Hospice De Mare voldoet aan De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze wet sluit aan op het digitale tijdperk waarin we leven.
Om transparant te zijn, informeren wij je over hoe we met jouw persoonsgegevens omgaan in het document met ons Privacystatement/AVG.